Best of the best!



Fick ett ryck, och drog ihop ett nytt bildspel, som en hyllning till världens bästa vänner!
Det är dom som håller mig flytande...

Mycket sköna platser man besökt genom åren. Man har träffat så galet många sköna människor. Vissa har försvunnit likt klamydia efter en antibiotikakur, medan andra hängt med, precis som det där gamla julgranspyntet ni har på vinden.

Jag älskar att resa!

- Min första ordentliga utlandsresa (om man bortser från en tur till London) gick till Fuerteventura med familjen. Minns inte min ålder, men jag var väl någonstans i fjortisstadiet.

- Första gången jag fick åka utan föräldrar, det var till Cypern (Agiya Napa) 2003. Med Henke Handduk och Tobbe Taggad, så smög man runt som en blyg liten sjuttonåring bland alla storstekarna. Vi var läskigt orutinerade, och att ragga brudar fanns knappast på kartan!

- Jag har varit på Gran Canaria (Playa del Ingles) tre gånger. Trots mina återbesök, är stället ingen favorit. Det känns så smutsigt på något sätt. Droger i varenda vrå, och en känsla som gör at man inte känner sig hemma. Dock är det alltid billigt som satan att åka dit, så när plånboken vrålar efter deg, då kan man alltid dra dit...

- 2004 fick även Alanya (Turkiet) ta emot besök från några raggarfarsor. Tyvärr alla turkar, men dit kommer jag aldrig mer tillbaka. Visst, galen värme och rejält med party. Men invånarna är ju av tveksamt virke, hetsigare än Slafs på koffein ju!

- Har varit en vecka i Grekland (Naxos, 07) för att fira min mamma som fyllde 50. Inte så mycket röj, men en riktigt mysig liten ö. Rekommenderas till nerkärade toffelkungar...

- Luffat runt på öar (08) med en viss favoritgrek en dryg vecka. Efter att ha snurrat omkring lite i Aten, så hann vi med att glida runt på Ios, Naxos och Paros. Att leka luffare, det är en hobby jag uppmanar alla att pröva!

- Dryga månaden i Thailand (vintern 08) är givetvis ett minne för livet. Rent upplevelsemässigt står det i en egen klass! Under våra luftburna transporter, så lyckades vi även lägga in ett kort besök i Hong Kong...

- Med min föredetta flickvän och hennes vänninor släpade med mig på en stekarvecka i Marbella (Spanien) nu i sommar. Jag är lite för fattig och ful för att kunna leka me de stora fiskarna, men ändå kul att se folk som har rejält med sedlar i fickan. En vacker dag, när jag är rik och berömd, då får Marbella finfrämmande igen...

- Sist, men också bäst, Rhodos! Räknade att jag besökt detta ställe hela 7 gånger (två gånger 05, och två gånger 06). Fem år på raken, och det finns ingen hejd på kärleken till mitt andra hem!
Sammanlagd tid spenderat på kärlekens ö ligger på ungefär 5 månader...
Har ni missat Rhodos? Då vet ni redan nu vart ni ska nästa sommar!

Danmark, Norge och Finland räknas inte...

Live your life! // Rickelito

Kommentarer
Postat av: Lisa

Härlig film! Rhodos är grymt! Rhodos 2010! Lätt!

2009-08-07 @ 16:55:42
URL: http://brittanrocks.blogg.se/
Postat av: Nille

du tog orden ur munnen på mig, Alanya var nog inte det bästa man har varit på men.. det var bra värme och bra clubbar, men rhodos tog priset som solklart det bästa stället

2009-08-07 @ 17:43:23
Postat av: Rickelito

Lisa: Spikat ;)



Nille: Alla till Rhodos!

2009-08-07 @ 19:11:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0