She

Flickan som står och vinkar i dörren, för att i samma andetag som du ska kliva över tröskeln smäller igen dörren. Flickan som tar ena halvan av ditt hjärta och sedan lämnar dig ståendes med rosorna i handen som en byfåne. Flickan som får dig att tro, för att sedan bli den som får dig att förlora det sista hoppet.
Metaforer, men det är okej att leka djup på en måndag. Hur som helst så är jag lika förvirrad som den rymmande mentalpatienten vi nyss träffade vid fruktdisken på Ica. Han gick runt och petade på grönsakerna med sin käpp. Tur att han inte petade på mitt hjärta, då hade det rasat samman totalt. Ömtåligt värre just nu, det är ju så mycke smärta på alla fronter...
Att jag inte ligger i kroniskt fosterställning dagarna i ända är ett litet minimirakel!
Men efter idag kommer imorgon. Hört att imorgon är en annan dag. Stämmer det?
Sleepers...// Rickelito

Kommentarer
Postat av: you know

något emot alla flickor? i just wonder, kanske bli bög?

2011-08-16 @ 17:30:20
Postat av: Rickelito

you know:

Något emot flickor som tar sig in i mitt hjärta bara...

2011-08-16 @ 22:00:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0