Uptown i mitt hjärta!



Kallas falsk marknadsföring! Kikar man närmare på skylten så ser man att anledningen till att stanna i staden stavas fjortisdiscon och Sm i hästknullning.
Visst, det lockar en viss målgrupp, men enligt min mening finns det annat skoj som går före på listan...

Uppfatta inte min inställning fel, jag älskar Uppsala. Här är jag uppväxt, och det är alltid skönt att efter en lång tid på flykt från staden komma hem igen.
Uppsala är, och kommer alltid vara, hemma!

Tyvärr lever vi mycket på våra studenter, och dom har en tendens att lämna stan under sommarlovet. Visserligen mer utrymme till oss raggare att härja fritt på, men ändå lite livlöst!

Vackra Fyrisån som slingrar sig likt en monsterballe genom centrum är oerhört vacker på sommaren, men det räcker liksom inte.

Vill bort. Även fast jag vet att...

Borta är bra, men hemma är bäst! // Rickelito

Kommentarer
Postat av: sannie

sv: fuck yeah ! :D

2009-05-07 @ 19:55:23
URL: http://sannieschutt.blogg.se/
Postat av: Sanna

Rym med mig!

2009-05-07 @ 21:52:43
URL: http://kontrakt.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0