Jag är en studentosaurus!

Midnatt råder, och därmed är också chansen att vara med i tävlingen över...
Tror det blev 6 stycken tävlande. Helt usel siffra, men bra för dom som tog tillfället i akt.
En chans på sex är ju inte så kasst!

Vinnaren lottas någon gång i helgen, så håll gluggarna öppna.

Annars är det studenten för hela slanten som gäller!
Vet att det görs på lite olika sätt runt om i landet, men i Uppsala tar alla elever studenten på samma dag.

Idag har det förutom stentuff träning, legat fokus på att ordna presenter till Mackan.
Vi är några "gamlingar" som är inbjudna till hans mottagning, och vi tänker supa precis som om vi vore femton igen!

Imorgon hoppas jag att regnet håller sig borta. Tänker främst på alla fulla studenter som ska åka flak och dylikt under dagen. Att vädret är hyffsat stabilt, är ju faktiskt av stor vikt för att hela spektaklet ska bli lyckat!

Vid min egen student, som ägde rum för ett antal år sedan, då vill jag minnas att det var strålande solsken. Även om alkoholen flödade, och därmed borde påverka minnesbilderna, så är jag säker på att det var än av det bästa dagarna någonsin i mitt sorgliga liv!

Kanske är det på grund av hur lyckad den dagen var, som vi även flera år på raken efteråt låtsades att ta studenten igen?

Vi stod där med skumpan i handen, och gungade på flaket!

- För vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten, för vi har tagit studenten....för tredje året i rad!

Kan låta en aning omoget, och det har ni helt rätt i. Älskar att vara omogen, barnslig och precis tvärt emot allt som har med vuxenlivet att göra...
Evigt ung existerar inte, men evig omognad går som en dans.


Prognosen för morgondagen ser lovande ut...

Meterologerna lovar kraftiga vindar som doftar sprit. Vid Mackans pool kan vindbyarna medföra alkoholvågor på upp till 3,0 promille.
Ända sättet att klara sig, är nog att sänka sjuka mängder Fisherman shots.
Mot kvällen finns det risk att regnet avtar, och det istället börjar falla ner hagel stora som ölburkar från himmlen..

Med tanke på att bilden föreställer den dryck Mackan inhandlat för festen, så förstår ni själva vart kvällen lär sluta?
Say no more...

Nu känner jag mig som en studentosaurus. En föredetting, en människa som sett sin glans från ungdomens dagar falna. Men trots att glöden är på väg att slockna, så lever han kvar...
En fossil från det förgångna, som trots enorm stelhet i lederna, ändå tvingar sig själv att dansa disco in på småtimmarna!

Imorgon småbarn, då är det upp till bevis...
Gammelfarfar tar på sig danspjucksen, och det är fyllevals som gäller!

Som vi sa på min tid...

Fett soft imorgon, yo! // Rickelito

Rösta på mig - som ett paket billiga cigg

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0