Godisbegär som tär!



Lösgodiset från helgens bravader ligger kvar på bordet och driver mig till vansinne!
Här sitter jag och försöker vara en hälsosam medborgare, med siktet inställt på strandstek. Hur fan är det tänkt att jag ska slutföra mitt uppdrag, när det ligger en massa lakritstattare och bara väntar på att bli slukade?

Är det bara jag, eller ser ni också hur fiskarna ropar?
- Kom Rikard, ät oss...

Kan svära på att jag nyss hörde en av fiskarna be om att bli påsatt!

Jag var nyss sekunder från att sänka en firre, men ett ögonblick av klokhet räddade mig...
Flickan går med jämna mellanrum och pillar i sig lite gottis, och det är ju inge fel med det. Men nu har jag fan bestämt mig, och då ska inga sockerbomber komma och försämra mina chanser.
Hör själv hur löjlig jag låter, men det har blivit lite av en principsak.

Vore ju enkelt att slänga skiten, men då skulle jag nog känna mig som en förlorare.

Det har blossat upp ett krig mellan mig och godiset. Kommer bli en smärtsam kamp mot sötsuget, men skam den som ger sig. Lär väl i slutändan lämna mig med mardrömmar om afrikanska småfiskar som tuggar i sig mina testiklar.

Vaksalagatan i Uppsala. Kan någon komma och rädda mig?

Poison...// Rickelito

Rösta på mig
- king of candy

Kommentarer
Postat av: Luyfer

Älskar verkligen lakrits, oj va jag blev sugen på det / L

2009-06-11 @ 20:56:16
URL: http://metrobloggen.se/lucyfer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0